maandag 6 januari 2014

Happy Flower

Het stofje had ik al lang op t oog... maar om iets voor mezelf te maken, moest ik toch wel dat drempeltje over. Schrik dat het grandioos mislukt en je dat stofje verkwist want voor mezelf kom ik jammer genoeg niet toe met een half metertje :-) En eerst proberen met een proeflapje is ook niet aan mij besteed! Voor mijn dochtertje gebruikte ik reeds de gele variant dus als het zou mislukken, dan maakte ik er nog wel iets voor haar van.
Op de laatste dag van 2013 deden we dus nog even lekker zot want ik besloot om toch die hoge drempel eens over te stappen en 'snel' iets voor mezelf te naaien. Snel tussen aanhalingstekens want ik had dit op het oog maar het patroon heb ik niet dus dat werd zelf tekenen. Een trui al basis hielp om een idee te hebben van breedte en lengte en de rest tekende ik er bij. Mijn ruimtelijk inzicht als interieurarchitecte hielp ook wel denk ik :-)
Ik hou wel van felle kleurtjes dus ik combineerde met oranje tricot.
Voor een eerste kledingstuk ben ik best wel tevreden van het resultaat en denk ik hier nog wel wat varianten van te maken. De watervalhals had misschien wat hoger mogen zijn zodat hij meer 'valt' maar een beetje rechtopstaand vind ik het ook wel leuk.
Op naar het volgende kledingstuk voor mezelf! :-)

6 opmerkingen:

  1. Zo vrolijk! Dat zie ik zelf ook wel zitten. Hoeveel stof gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eva, ik gebruikte van 'Happy Flower blue' 1m25 ongeveer maar als je een smaller maatje hebt dan mij, dan kom je misschien wel met 1m toe denk ik.

      Verwijderen
  2. Zo mooi!! En de kleuren passen goed, echt tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Zo eentje zou ik voor mezelf ook wel eens willen maken. Mooie stof ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi en heel knap zo zonder patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen