zondag 8 juni 2014

Bandana-time!

Het was hier stil op naaivlak... druk met werk en door het verjaardagsfeestje van onze kleine meid! Ik had graag zelf een jurkje voor Lien willen naaien maar Lien kreeg super leuke swap-kadootjes van vriendin S. Ik moest me plots geen zorgen meer maken om een origineel verjaardagskleedje! Dankjewel S.!
Het kleedje is gewoon prachtig! Door S. kreeg ik zelf de naaikriebels dus ik vind het heel leuk om nu echt een creatie van haar te hebben... (allé Lien hè :-p) want S. kan super goed naaien! Ik heb dan ook het jurkje binnenstebuiten gedraaid om de afwerking te bekijken en bij te leren!
S. was zo lief om nog een reststukje vh stofje op te sturen zodat ik een bijpassende kroon kon maken... daar had ik net nog tijd genoeg voor :-)
Isn't she cute? 2 jaar worden is duidelijk dikke fun!

Maar gisteren kroop ik nog eens achter de naaimachine en overlock! Summertime = Bandana-time!
Een tijdje geleden had ik het met vriendinnen S. en Annick over een bandana. Ik wou dat wel eens zelf maken ipv een hoedje voor tijdens de zonnige dagen. Toeval of niet... paar dagen later kwam An van StraightGrain op de proppen met een tutorial voor ... jawel ... een bandana!
Sorry voor het gekreukte rokje... ze had t al aan van 's ochtends en geen zin om een strijkijzer op te warmen met t warme weer ;-)
Ik dacht eerst een bijpassende bandana te maken voor de kleedjes die ik al maakte voor Lien. Maar mijn reststukjes waren niet groot genoeg °oeps°. Ach, dan maken we gewoon iets nieuws! Een snel, eenvoudig rokje!
Door de Lotta Dress en het verjaardagskleedje van Lien ben ik plots in de ban van rimpelrokjes! Voorheen maakte ik meestal A-lijn-achtige kleedjes en rokjes maar ik vind dat rimpel-effect wel iets hebben bij Lien.
Zoals bij de Lotta Dress nam ik voor het rokje gewoon een rechthoek... eenvoudiger kan gewoon niet! Een beetje rimpelen en een tricot bovenband!
De bandana is heel eenvoudig... ik maakte ze wel gewoon in katoen en niet in een rekbaar stofje! Beetje aandacht geven aan de afwerking van de hoekjes maar ook super goed uitgelegd door An en een snel-klaar-projectje!
Ik vind de bandana wel leuk in hetzelfde stofje bij het rokje... de papa vindt Lien er een klein, lief nonneke mee :-D Mannen hè ;-)

Vandaag stond er een draaimolen in de straat dus ideaal om met dit warme, zonnige weer met rokje en bandana op de draaimolen te gaan zitten!
Papa ging de eerste keer nog mee op de draaimolen maar daarna was dat niet meer nodig! Samen met andere kindjes in een bootje zitten is zoveel fijner!
Wat wordt onze kleine meid zo groot en zelfstandig... °slik°
Hopelijk houdt ze later wel beide handjes aan het stuur ;-)

Maar na enkele uurtjes en geen middagdutje was t toch wel genoeg en was een zitbankje welkom om even te rusten in de schaduw...

Stofje: katoen 'Orchard Blossom Spring' van Art Gallery

6 opmerkingen:

  1. Prachtig kleedje met die vlaggen lijn. Die tutorial van die bandana ga ik ook eens bestuderen. Mijn kleinste meid heeft snel last van zonneslag en moet steeds iets op haar hoofd. Ik maakte al een zonnehoed maar dit lijkt mijn een waardig alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kleedje!!!
    Die ga ik pinnen! Echt geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh seg! Veel te veel eer en veel te veel veren in mijn k*nt! 't Was een plezier om te maken.

    Goed dat je de foto's van het rokje en de bandana plaatst; t is zo'n mooi stofje, en dat ligt hier ook maar te liggen. Dringend tijd om in actie te schieten, want t is NOG mooier als er iets mee gemaakt is, zie ik nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat verjaardagsjurkje... Ik denk dat we er allemaal verliefd op zijn! Sofie rules!

    Die bandana wil ik deze week ook maken, ook een schop onder mijn kont dus. Lien is zooooo 'n schattig popje. En helemaal geen nonneke, papa toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zo mooi! Ik keek echt uit naar je bandana :-) Lien is er echt heel schattig mee. Blijft zo'n bandana in niet-rekstof wat op z'n plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft de bandana toch enkele uren in de namiddag op gehad en heb ze niet opnieuw moeten binden. Bij Lien bleef t dus wel goed zitten :-)

      Verwijderen