woensdag 8 oktober 2014

Charles pants

De Charles pants van Compagnie M. stak al een tijdje mijn ogen uit en dan is t heel fijn om bij de eersten te horen om het patroontje te mogen testen.
Het patroontje kan je gebruiken voor een standaard broekje, shortje of salopette met korte of lange pijpjes. Eigenlijk 4 mogelijkheden dus.

Voor de herfst-/winterperiode heb ik voor de webshop enkele mooie winterstofjes ingekocht. Deze kon ik uitgebreid testen in dit patroontje. In de eerste testronde maakte ik het broekje maar daar blog ik later nog wel over. Marte was niet helemaal tevreden en paste de pasvorm aan en vroeg of ik voor de 2de testronde een salopette kon maken...
De Mistral-stofjes staken direct mijn ogen uit. Toch koos ik voor mijn eerste Charles voor een ander stofje. Maar voor de 2de testronde kon ik er niet meer aan weerstaan en had ik mijn zinnen op de roestbruine versie gezet! :-D
Ik twijfelde enkel bij t stofje dat ik er mee kon combineren... totdat een klant er dit stofje bij kocht. Blijkbaar niet om samen te combineren maar dat wist ik niet :-) Maar ik vond ze zo mooi samen dat t me inspireerde!

Het mintgroene van de Arizona-collectie van Art Gallery past gewoon perfect bij het roestbruine van het winterstofje.
Degene die op details let, zal zien dat de salopette nog niet omgezoomd is. Tenzij jullie zouden denken dat ik plots het onzichtbare naaigaren uitgevonden heb... of laat ik jullie gewoon denken dat ik tijd had voor een blinde zoom? ;-) Het was hier de afgelopen weken heel druk en er was even geen tijd om het broekje eerst om te zomen en dan foto's te trekken dus werden het foto's met omgeplooide zoom.
De paspel trok ik door naar beneden om het ook aan de broekspijpen een extra detail te geven. Ik heb mijn mama haar naaimachine momenteel in bruikleen en daar zit een paspelvoetje bij... of toch een voetje dat ik gebruikt heb als paspelvoetje :-p Wat een uitvinding!
Aan de hoek waar de zak begint heb ik wel 1x moeten lostornen omdat t daar niet zat zoals ik wou maar nu is het haast bijna perfect.
Deze foto is niet perfect maar ik word er gewoon vrolijk van! My happy girl!

Wil je het patroon ook hebben? Koop het dan zeker deze week want dan krijg 10% korting met de code 'charles-launch' :-)


stofjes: wollen stof 'Mistral - red' en katoen 'Triangle Tokens' van Art Gallery
fournituren: paspel 'mint'

16 opmerkingen:

  1. Mooi! Die paspel in de zijnaden is super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plezant! En die doorgetrokken paspel is een super detail!
    Eruit geraakt... uit je voeringsprobleem? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze versie is niet gevoerd... geen tijd.
      Het broekje is wel gevoerd maar daar later meer over :-)

      Verwijderen
  3. Ik vind het tof hoe je altijd dat ietsje verder denkt met mijn patroontjes: dat deed je met de Julia al en nu met de paspel aan de Charles weer! Leuk leuk leuk! M

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Blij dat ik voor een beetje stoffeninspiratie zorgde ;)
    Misschien moet ik maar snel aan kinderen beginnen, dan maak ik ook zo'n instant vrolijke salopette met mijn stofjes! (bij mij zal het toch een rok en bloesje worden :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik jouw bestelling aan het knippen was, moest ik plots niet meer nadenken over een stofje bij het roestbruine wollen stofje :-) Dankjewel!
      Jouw rokje en bloesje gaan ongetwijfeld mooi worden! Ben benieuwd!

      Verwijderen
  5. De paspel in de zijnaad is ABSOLUUT een meerwaarde.....geweldig mooi ( ook een heel toffe stoffencombinatie)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, zowel de kleurencombinatie als doorlopende paspel! Hier nog iemand die benieuwd is naar versie 1...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Helemaal fan van jouw versie / combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi! Roestbruin en munt, een combinatie om te onthouden!
    Zoonlief staat hier naast mij en zegt "dat ziet er een mooi stofje uit", ik voel al een bestelling aankomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi gedaan weeral, Kathleen! Het patroontje ga ik niet kopen want heb een zeer gelijkaardig van Oliver+S, maar jouw versie inspireert me wel om de salopet-versie zelf uit te tekenen. Al ben ik er nog niet helemaal uit of ik dat wel zo handig vind voor kindjes die beginnen aan zindelijkheidstraining ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gedaan met de paspel aan de zijkant maar niet mijn stijl van kleding maar smaken mogen verschillen,hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, ik ga denk ik dat patroontje toch ook bestellen zenne!

    BeantwoordenVerwijderen