maandag 10 november 2014

Oker-liefde

Mijn kleine meid wordt groot. Ze was dringend toe aan wat nieuwe kleertjes dus ik kocht oa. een lading vestjes in verschillende kleuren... want vestjes kan je combineren met kleedjes en rokjes. En die kleedjes en rokjes zou ik zelf naaien °uhum°
Dus afgelopen weekend gingen we er voor! Wie me op Instagram of Facebook volgt, heeft ongetwijfeld al een voorsmaakje gezien maar hier volgen de foto's van het eerste kleedje.

We gingen voor een patroontje waar ik meteen verliefd op werd na dit eerste kleedje, de Hanami dress van StraightGrain. Jammer genoeg begint dit kleedje wat klein te worden en werd het tijd om een nieuwe te naaien. De mouwtjes liet ik achterwege want zonder mouwtjes draagt net iets gemakkelijker onder een vestje.
Met mijn stofkeuze val ik in herhaling... ik heb een zwak voor de stofjes van Art Gallery EN ik heb een zwak voor oker... de keuze was snel gemaakt!
En ook met haar roze vestje kan ik dit kleedje combineren voor moesten de vorige foto's een beetje te veel oker zijn :-) Ik ben niet pink-minded maar als het geen volledig roze outfit is, dan is het nog toegestaan.
 Ik deed mijn best om aan de blinde rits de tekening te laten doorlopen... missie geslaagd!
Ik krijg vaak de opmerking dat Lien zo goed kan poseren... Jullie willen niet weten hoeveel foto's ik moet nemen om een aantal goede foto's te hebben. Klinkt dat bekend in de oren?
En vandaag had ik koekjes nodig om haar te overtuigen. Een peuter met een eigen willetje en koppig (ja die eigenschap heeft ze van mij...) karakter plaats je niet altijd zomaar voor de lens.
En die koekjes kwamen goed van pas want we moesten 3 outfits fotograferen maar daar later meer over!


stofjes: katoen 'Fawn Day Murk' en 'Ripples River' van Art Gallery

17 opmerkingen:

  1. Zo überschattig is je dochtertje met haar fantastisch mooi kleedje. Heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook hier een dochter met karakter (en ook hier heeft ze dat van mama :) )
    Mooie outfit! leuk met die plooitjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik ben ook fan van oker, dus mij hoor je niet klagen. En omkopen voor de foto's..ja, dat ken ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook zo'n fan van oker :) en van jouw prachtig kleedje!
    Leuk patroontje de Hanami Dress!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schattig! De plooitjes zijn ook heel mooi gelukt! Haha, de koekentruc lukt altijd :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig jurkje zeg! Hier probeer ik de gekleurde vestjes voorraad ook wat uit te breiden, net als jij voor rokjes en jurkjes, alleen ik kan maar moeilijk ook wat kleur geraken helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super schoon! En idd, klinkt allemaal heel bekend, die omkoperij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi jurkje! Het staat haar erg schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kleine schattige kapoen! Die dotjes, oooooooh...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een outfit om van te smelten! (maar ik ben dan ook ernstig oker-fan..)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That pleating on the dress is beautiful. Could you tell me how you made it?

    BeantwoordenVerwijderen