donderdag 22 januari 2015

trui SVDZ2

Vriendin Annick ging naar de boekenborrel van SVDZ2 en was zo lief om voor mij ook een exemplaar mee te brengen... gesigneerd en al :-) Dankjewel Annick! Ik heb het nieuwe boek van Griet dus al een tijdje.
Na het hemdje uit mijn vorige blogpost, vond ik het wel leuk om er ook een truitje bij te maken. SVDZ2 staat vol leuke truitjes en bij het doorbladeren van het boek (al een tijd geleden) viel mijn oog op de trui in tricot gecombineerd met katoen.
Annick maakte zelf al dit wondermooie exemplaar! Gezien het last minute was, verzekerde ze me dat het een snel-klaar-projectje was dus ideaal! En ja hoor, snel klaar is niet gelogen!
Ik hou van tricot en sinds ik mijn overlock heb, gaat dat nog sneller! Ik knipte de mouwen en het middenstuk lang genoeg om daarna om te zomen voor een 'boord'-effect ipv aparte boordjes aan de naaien. De snelle oplossing ;-)
Ik koos voor blauwe tricot om in dezelfde kleurstijl te blijven als het hemdje. Oorspronkelijk dacht ik het bovenstuk hetzelfde te maken als het hemdje, maar toen ik de stofjes samen legde, bleek die combinatie niet zo geslaagd. Het was gewoon te veel blauw en de kleuren blauw combineerde ook niet zo mooi. Ik koos uiteindelijk voor een kleurvariant van het stofje in meer contrasterende kleuren.
Hier ook weer geen knopen maar drukknopen op de schouders van de sluiting... easy!
Het is echt een leuk truitje om te maken en door de combinatie met katoen zoveel leuke accenten te leggen!
Ik ben nog wachtende op enkele nieuwe stofjes maar dan gaan er voor Lien ook zo enkele truitjes volgen!


Weer dank aan mijn schoonzus voor de foto's! ;-)


stofjes: uni-tricot 'koningsblauw' van Lillestoff en katoen 'Indian fever - ochre turquoise' van Soft Cactus


6 opmerkingen:

  1. Zo leuk op een jongensversie te zien. Ik twijfelde al of ik die voor mijn zoontje zou maken. Voor de dochter ligt er al één klaar... Heel mooie combi trouwens. Maar daar kennen we je ondertussen voor hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gecombineerd.Ik moet toch ook eens voor een overlock gaan als ik jullie daar over bezig hoor gaat het allemaal gemakkelijk en snel om iets in tricot te maken daar mee.Welk merk heb jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een Gritzner 788, vorig jaar gekocht in een groepsaankoop.
      Voor tricot echt een heel gemak vind ik. En mijn katoenen randjes zijn nu ook mooier afgewerkt dan met de zigzagsteek op mijn ikea'tje :-D

      Verwijderen