maandag 9 februari 2015

Comfi pants

Gemakkelijke, comfi broekjes zijn een must voor een kleuter. Sinds Lien naar school gaat probeer ik wel een beetje te letten op outfits die vooral gemakkelijk zijn om in te ravotten. Want dat is toch wel iets dat Lien graag doet. Kleedjes ok, maar dat doe ik haar niet dagelijks aan... en zeker niet op de dagen dat ze gaat turnen en er sportieve kleding gewenst is.
Annick maakte een super mooi broekje, de Mini Hudson pants van True Bias. Toen dacht ik 'dat patroontje moet ik ook hebben!'. Dat zag er zo'n leuk en gemakkelijk broekje uit... ideaal om te gaan turnen. Geen stijve stofjes die de bewegingsvrijheid belemmeren. Lien demonstreerde alvast even dat je wel kan bewegen en klimmen in dit broekje :-)
Vandaag is het turndag en werd er gisteren dus ijverig genaaid om Lien haar turnbroekje klaar te krijgen. Het patroon is eigenlijk zo eenvoudig en gemakkelijk dat het naaien als niets gaat. Ik zette het broekje volledig met de overlock in elkaar en dat ging in een wip.
Ik blijf een okerfan dus koos ik voor een okergeel sweaterstofje. Soepel en lekker zacht en warm aan de binnenkant. Voor Lien maakte ik maatje 2jaar en dat zit perfect. Ik paste enkel de tailleband aan. Mijn elastiek was 4cm breed waardoor ik aan de tailleband extra naadwaarde tekende zodat de elastiek er door zou kunnen. Ik naaide ook geen openingen voor het touwtje. Lien kennende zou ze de lusjes enkel lostrekken en zou het misschien gevaarlijk in de weg hangen tijdens het turnen ;-)
Het broekje heeft smalle pijpjes en voor mijn fijne meid ideaal. Maar je kan ze gemakkelijk ook wat breder tekenen.
De foto's zijn een mengeling van foto's die ik gisteren en vandaag net voor t vertrek naar school trok. Gisteren had ik wat omkoperij nodig... dat zie je aan de koekjes in haar hand :-) En de zakjes in het broekje zijn dan ideaal om een voorraad koekjes op te slaan en te zeggen 'NOG' ;-)
En rondcrossen met haar dikke vriend het paardje gaat ook super goed in zo'n broekje :-) Geloof me, dat beestje ziet af met mijn dochter!
Veel turnplezier kleine meid!
 


26 opmerkingen:

  1. Dat dacht ik ook ton ik die versie van annick zag! Cool, zeker in die stof! (en die panda hebben wij ook :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig én comfortabel, de ideale combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig en comfy, ik denk dat ik dat patroon voor Noor en Ruth ook ga aanschaffen! Supermooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof broekje! Dat patroontje ziet er top uit, moet ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is ook al groot geworden zeg!
    Mooike!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het broekje stond op mijn wishlist, maar heb ik ondertussen ook al aangekocht ;-) Deze gele versie is echt zalig. Ik had er nog nooit over nagedacht om mijn zoon een comfy broekje aan te doen wanneer het turnen is (slechte moeder :-/). Bij deze gaan we daar eens verandering in brengen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeft niets met 'slechte moeder' te maken! :-) Vorige keer had Lien ook een jeansbroekje aan maar het staat wel in het weekbriefje vermeld dat ze best gemakkelijke kleding aan doen.
      Je gaat veel plezier hebben van het patroontje, en je zoontje van het broekje :-D

      Verwijderen
  7. Moest ik ook zo'n smalle billekes hebben, ik wenste me ook zo'n zalige broek. En oker is meteen ook 'mijn' kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zalige broek, echt top!!
    Zo eentje zou ik ook nog willen om turnles te geven :-)
    Idd, broekjes zijn het leukste om te ravotten tijdens de turnles, fijn dat je eraan denkt. Toen mijn dochtertje een kleuter was (ooo, zolang geleden) waren dat de enige twee dagen dat ze een broekje -en liefst geen al te strakke- aandeed. Turnjuf 'mama' was daar zeer consequent in. Joía wist zelf al snel dat je dan veel beter kunt klimmen en klauteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo ongelofelijk schattig!!! Smelt! De combinatie met het t-shirt en vestje is echt super! Misschien toch ook eens een broekje overwegen... Elysse heeft er ocharme maar 2 :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die van mij heeft precies toch een afwijking, want klimmen doet ze als een aap en bij voorkeur in een jurk -zucht-. Haja, want meisjes dragen geen broeken, mama. Ik doe geen moeite meer ;). Hoewel, zo een mooi okergeel exemplaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees in de reacties er onder dat het ook in dames versie bestaat,is misschien leuk om voor mijn bijna 18 jarige dochter te maken om lui in het weekend te genieten in de zetel...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zag het patroontje ook passeren bij Annick en dacht "dat moet ik hebben" - maar ik hield me nog in. Maar dat wordt nu weer een beetje moeilijker :-) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap! Hier is het elke turndag een gevecht om ze in een broek te krijgen.Mischien is dit broekje een oplossing...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi joggingbroekje! En perfecte match ook met je julia!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stijlvol, zeker met panda shirt en zwarte cardigan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi, die staat hier ook op de lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo een broekje dat zit altijd goed! En jij maakt er een heel stijlvolle combinatie van.

    BeantwoordenVerwijderen