zaterdag 13 augustus 2016

Tulip dress

In ons naailandje wordt het ene patroontje na het andere gelanceerd en daar kunnen we alleen maar vrolijk van worden!
De Tulip dress & top is een samenwerking van Katrien en Eva, voor de naaisters en/of blogsters onder ons zeker geen onbekenden. Een kleedje en een topje, 2 mogelijkheden in 1 patroon. Ik koos voor mijn eerste Tulip voor een kleedje.


Voor de stofkeuze van mijn Tulip twijfelde ik tussen 2 combi's. In plaats van zelf de knoop door te hakken, plaatste ik een foto op facebook en instagram en liet mijn lezers/volgers kiezen, waarvoor dank! ;-)
De keuze bleek overduidelijk en ik ging een dag later aan de slag.


Annick deed me twijfelen over mijn maatkeuze maar ik vertrouwde op de matentabel en naaide weer een 2 jaar en verlengde 4cm en die zit perfect. Misschien niet op de groei genaaid maar who cares... dan naaien we gewoon een nieuwe ;-)
Ik ben fan van het bovenstukje met de tulpdelen! Het kost een beetje extra naaiwerk maar het is zo de moeite waard. Ik naaide in het achterpand ook paspel zodat deze mooi doorloopt over de rug.




Ik heb wel gevloekt op de blinde rits maar dat ligt niet aan het patroon maar aan mezelf. Na een voering die zorgde dat de rits niet meer goed wou sluiten en meerdere malen lostornen, heb ik het opgegeven. De perfectie zal voor een andere keer zijn want de paspel loopt nu achteraan niet meer door.



Foto's nemen wordt meer en meer een uitdaging. Lien houdt meer van actie dan stilstaan... Jullie krijgen nog een springfoto kado :-)


En voor wie me op instagram volgt, zag al dat ik onlangs kledinglabeltjes bestelde bij Nominette. Natuurlijk mogen we vanaf nu niet vergeten deze in te naaien :-)



stofjes: 'Mythos - pink' van Cloud9 fabrics en 'Manchester - royal' van Robert Kaufman
patroontje: Tulip dress & top van Kaatjenaaisels en With Love by Eva

7 opmerkingen:

  1. Echt super mooi Kathleen! En ik blijf verbaasd over het poppemie gehalte van Lientje, in een twee jaar passen?! Ze heeft dus dezelfde maat als Oliver (alhoewel ik hem niet in een jurkje ga hijsen) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag de stofjes al op Facebook maar toen had je al gekozen, en terecht, ik vond dit ook het mooist en nu ik dit zie, nog vééééééééél mooier!! echt prachtig!! Heel mooi gecombineerd!Het staat jouw schattige dochter beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh het is mooi geworden!!! Dat blauwe stofje is eigenlijk echt super hé, daar zou ik toch eens over moeten beginnen nadenken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond onze maatjes al smal genoeg uitvallen, dus jouw dochter moet echt wel een sprietje zijn! Maar wel een ongelooflijk knap sprietje, ze staat geweldig met haar Tulip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie versie. Die stoffencombinatie houd ik in gedachten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke combi, maar stiekem toch ook benieuwd hoe die andere er dan uit had gezien ;)

    BeantwoordenVerwijderen